ОСНОВИ НАДАННЯ ПОСЛУГ СІЛЬСЬКОГО ТУРИЗМУ (ГОСТИННОСТІ)

Друк

SadybaУправління з питань туризму та курортів облдержадміністрації продовжує публікувати матеріали під рубрикою «Сільський зелений туризм: ВІД А ДО Я».


Сьогоднішній матеріал вирішено присвятити аналізу діяльності з надання послуг гостинності.
Це запитання складне, і на нього важко відразу однозначно відповісти. Відомі випадки, коли, поряд із основною сільськогосподарською діяльністю, селяни починали надавати послуги із прийому туристів, і через деякий час доходи від цієї діяльності вже реально перевищували доходи від особистого селянського господарства. Проте, все ж таки частіше, сільський туризм є додатковою діяльністю, і доходи від неї складають не більше ніж 50 відсотків всіх доходів особистого селянського господарства. Водночас деякі господарі розглядають сільський туризм просто як урізноманітнення свого щоденного життя, займаються ним більше задля розваги, а не заради грошей. Слід зазначити, що сільський туризм — набагато ефективніший спосіб заробітку грошей, у порівнянні з іншими видами діяльності, спрямованими на швидке отримання прибутку. Інвестиція у сільське господарство починає повертатися через півроку - рік, не скоріше. Інвестиція у сільський туризм починає повертатися з початком туристичного сезону, а його тривалість буде залежатиме від того як ми зможемо організувати туристичний потік.
Фахівці рекомендують зробити аналіз наявних ресурсів свого господарства, власних можливостей та уподобань Це й буде базовим рівнем від якого слід розпочати кропітку роботу по створенню туристичного продукту.
Поставте собі такі запитання чи вмію я посміхатися з ранку до вечора? Чи не заважають мені «чужі» у моєму будинку? Чи вмію я уважно слухати інших? Чи можу розраховувати на допомогу родичів чи друзів? Чи маю який-небудь досвід у наданні таких послуг?
Якщо Ви схиляєтеся більше до позитивних відповідей, маєте достатньо рис, необхідних у цій галузі, то можете розпочинати діяльність з надання послуг у сфері сільського зеленого туризму з використанням майна особистого селянського господарства.
Технологічні основи надання послуг сільського туризму (гостинності) — це певний уніфікований стандартний пакет послуг, яким зможе скористатися турист під час перебування на відпочинку в господарстві Загалом, перелік цих послуг і їх якість можуть бути доволі різноманітними. Однак, набір головних послуг (проживання, гастрономія, гігієна тощо) завжди повинні надаватися у певній системі.
Створення високого рівня комфортності за короткий час перебування потребує:
1) організаційної грамотності;
2) забезпечення комфорту за принципом «тут і зараз»;
3) виключення ситуацій «на межі можливого»;
4) готовності до ослаблення психологічної напруги;
5) профілактичної діяльності за принципом «не гасити пожежу, а не допустити»
Технологія забезпечення рівня гостинності обумовлена певними функціями:
• забезпечення вільного, готового до прийому гостей, кімнатного фонду;
• підтримка чистоти кімнатного фонду (ретельне комплексне прибирання, оперативне швидкісне прибирання);
• інженерно-технічне забезпечення кімнатного фонду (надійне функціонування систем електро-водо-постачання, кондиціювання тощо);
• облаштування території;
• забезпечення культури харчування {за необхідністю: проведення банкетів, презентацій, вечорів);
• забезпечення тематичного інформативно-пізнавального культурного анімаційного простору;
• допоміжно-оперативна функція (у випадках екстрених ситуацій: необхідності медичного обслуговування, пожежної небезпеки, порушень правопорядку тощо).

Послідовність затрат часу й зусиль на обслуговування одного гостя від часу його прибуття в оселю, до остаточного виїзду з неї отримала назву "гостьовий цикл".
Зустріч гостей на вокзалі й трансфер в господарство (за відсутності власного автотранспорту) або зустріч на в'їзді в населений пункт й супровід гостей до господарства (з метою уникнення негативних емоцій прибулих унаслідок клопітких пошуків місця відпочинку в незнайомому для них населеному пункті).
Поселення гостей і забезпечення їхніх гігієнічних потреб (душ, лазня, сауна).
Проведення повної (попередньої) оплати за послуги.
Вітальне частування гостей (ознакою високого рівня гостинності є привнесення елемента приємної несподіванки.
Ініційовані господарем пропозиції, щодо організації ним туристичної й анімаційно-дозвільної програми заходів під час відпочинку.
Забезпечення тих чи інших запитів гостей, щодо їх повноцінного та різнобічного дозвілля, обслуговування у процесі відпочинку.
Організація прощального частування (як ще одного приємного сюрпризу для гостей, що не включатиметься в калькуляцію вартості їхнього відпочинку), під час якого коректно здійснюється остаточний розрахунок з гостем за надані йому основні та додаткові послуги.
«Родинні» проводи від'їжджаючих гостей із несподіваними для них невеликими традиційними сільськими подарунками (щойно випечений домашній хліб, кружальце сиру або в'язанка сушених грибів, груш чи лікарських трав, кілька баночок з продуктами домашньої консервації, фотографії, відеозапис відпочинку тощо). Або. за відсутності у гостей власного авто, організація їх трансферу на вокзал.
Ось такими бачать фахівці основи надання послуг сільського туризму (гостинності). Наступний матеріал буде присвячено питанню очікувань туристів від відпочинку на селі.