ХОЧЕШ ДОВІДАТИСЯ КУЛЬТУРУ РЕГІОНУ– СПРОБУЙ ЙОГО НА СМАК!

Друк

Restorator1Тернопільський національний економічний університет, навчально-науковий інститут міжнародних економічних відносин ім. Б.Д.Гаврилишина 16 квітня 2014 року за сприяння управління з питань туризму та курортів облдержадміністрації організовував круглий стіл “Гастрономічний туризм Тернопільської області: реалії та перспективи”.

Тернопільський національний економічний університет, навчально-науковий інститут міжнародних економічних відносин ім. Б.Д.Гаврилишина 16 квітня 2014 року за сприяння управління з питань туризму та курортів облдержадміністрації організовував круглий стіл “Гастрономічний туризм Тернопільської області: реалії та перспективи”.
Мета проведення круглого столу - обґрунтування туристично-гастрономічної парадигми, яка б сприяла соціально-економічному розвитку туристичних підприємств та Української держави.
Девізом круглого столу “Гастрономічний туризм Тернопільської області: реалії та перспективи” є “Хочеш довідатися культуру регіону – спробуй його на смак!”
Василь Брич д.е.н., професор, проректор з науково-педагогічної роботи ТНЕУ, проаналізував основні фактори, які необхідно врахувати при розвитку туризму як бюджетоутворюючої галузі на Тернопільщині. Гастрономічний туризм є складовою культурно-пізнавального виду туризму, який має одні з найкращих можливостей для розвитку на Тернопільщині.
У вступному слові начальник управління з питань туризму та курортів облдержадміністрації Леся Серетна зазначила, що жителі нашого краю бережуть традиції побуту та кулінарії етнічних груп, які віками належали до територій Поділля, Галичини і Волині. З метою підтримки подієвого, культурно-пізнавального туризму та популяризації населених пунктів області управління впродовж років cприяє в організації фестивалів та святкових урочин гастрономічного спрямування, які відбуваються завдяки активній ролі громадськості, підприємців:
- «КоропФест» в смт. Коропець Монастирського району (увійшов у топ найоригінальніших фестивалів України 2012 року);
- «Борщ’Їв» у Борщові, який проводиться у рамках фестивалю «В Борщівському краї цвітуть вишиванки»;
- фестиваль лемківської кухні у рамках фестивалю «Дзвони Лемківщини»;
- «КапуснякФест» і «ВареникФест» у Збаражі, які відбуваються у рамках відкриття туристичного сезону.
В області відбувалися гастрономічні акції: у 2009 році у с. Підгороднє на території бару «Чумацький шлях» Петро-Павлівське рибальське частування», у 2013 році вперше проведено фестиваль куті.
Кулінарні фестивалі є невід’ємною складовою при проведенні всіх масштабних презентаційних заходів, наприклад фестиваль «Барвиста кухня» у рамках Західноукраїнської туристичної виставки.
Студенти Тернопільського національного економічного університету: Андрій Рудий, Тетяна Мацько, Ірина Попадій, Вікторія Стешин, Ірина Калин під керівництвом викладачів кафедри міжнародного бізнесу та туризму підготували презентації бізнес-ідей турів з гастрономічного туризму:
1. «Тернопіль – маленьке європейське містечко з великою душею» (аналіз кулінарного фестивалю за участі міст-побратимів Тернополя: Батумі і Хожува).
2. «Агротуризм: як поєднати сільськогосподарські роботи з відпочинком» (на прикладі організації туру «З’їж те, що зробив своїми руками» в смт. Коропець Монастириського району).
3. Взаємовигідна співпраця туристичних компаній з підприємствами харчової промисловості Тернопільської області (організація молочного фестивалю «Молочна перлина»).
4. У пошуках нових смаків: особливості організації гастрономічних фестивалів (організація ярмарку безалкогольних коктейлів «БарменФесту»).
5. Гастрономічний туризм як спосіб об’єднання середньовічних традицій і новітніх технологій (тур «Княжі вихідні» у Вишневецькому палаці).
Усі виступи студентів були детально проаналізовані учасниками круглого столу. Особливо активною була участь в обговоренні Михайла Гросуляка, представника Гільдії рестораторів Тернопільщини. Пан Михайло є безсумнівним лідером ресторанного бізнесу краю, відомим ресторатором в Україні, ініціатором проведення масштабного гастрономічного фестивалю «Галицька дефіляда», започаткованого у 2013 році. Він наголосив на першочерговій необхідності врахуваннями студентами економічної складової гастрономічних заходів, закликав молодь активно брати на себе ініціативу і долучатися до розбудови туристичної, готельної, ресторанної сфери, а також виробництва екологічно чистої сільськогосподарської продукції, яка зараз надзвичайно популярна у світі.
Юрій Дейнека, начальник управління стратегічного розвитку міста Тернопільської міської ради, зазначив, що гастрономічні тури мають визначальне значення у популяризації Тернополя, просуванні туристичного бренду області, представив каталог туристичних подій міста на 2014 рік та наголосив на необхідності комплексного розвитку туризму в регіоні та об’єднанні готельєрів в асоціацію за прикладом Гільдії рестораторів Тернопільщини з метою вироблення спільної позиції на туристичному ринку.
Руслан Підставка, науковий співробітник Національного заповідника «Замки Тернопілля», підтримав ідею проведення туру «Княжі вихідні» у Вишневецькому палаці та запропонував його реалізацію як самостійного проекту або у рамках фестивалю козацької пісні «Байда».
При підведенні підсумків всі учасники зібрання дійшли спільної згоди, що круглий стіл “Гастрономічний туризм Тернопільської області: реалії та перспективи” обов’язково має мати продовження у більш широкому форматі на постійній основі. До спільної роботи із популяризації Тернопільщини як потужного туристичного регіону за координаційної ролі державних органів усіх рівнів мають долучитися наукові кола, бізнес-структури, які представляють всі сегменти туристичного ринку області.
Леся Серетна запропонувала студентам підготувати бізнес-ідеї з розвитку туризму у районах Тернопільщини.
В заключному слові вона зазначила: «Бог нам подарував природу, минуле – історію, а наше завдання – максимально використати всі ці фактори для популяризації туристичної привабливості області».

Restorator2Restorator3Restorator4Restorator6Restorator7Restorator8Restorator9Restorator10Restorator11